Ateena: 6-10 päev

Hei!

6 päev:
Hommik algas jälle nii nagu iga teinegi hommik sel reisil-sööma ja siis jälle linna peale.Kuigi kuna meil tol päeval polnud mitte midagi erilist plaanis siis tavapärase 9 asemel ,lahkusime toast mingi 10 aeg.Hommik oli tiba vihmane ja pilves.Sooja oli ikka ligi 24 ja kui kohalikud käisid kõik jopedega,sallidega ja mõnel oli lausa tutimüts peas,siis meie olime nagu turistid ikka-kleidi ja lühkaritega.Neil oli ju ikkagi sügis.😃
Võtsime kaardi ette ja vaatasime,et mis kohad meil veel käimata on.Üks nendest kohtadest oli Hellenic motomuuseum.Jube keerulise ehitusega maja oli-mine ülesse ja siis alla ja siis jälle alla ja siis jälle ülesse.Ühesõnaga vaatasime need autod seal üle ja otsustasime edasi minna Ateena kõige suuremasse arheoloogiamuuseumisse.See avati aga kl 1 ja kuna meil oli veel aega siis jalutasime kuskil pargis ringi,tegime kohvipausi ja lõpuks võtsime ennast järjekorda.Pilet maksis ühele 10 euri. See koht oli nii suur ,et kaarti oleks kindlasti vaja olnud.Me muudkui käisime ühest otsast,ruumist teise.Ma pole kunagi nii palju vaase näinud kui seal muuseumis.Seal oli nii palju kraami ,et silme eest läks kirjuks.Vahepeal pidime jalgu puhkama.ära väsitas see kõndimine.Lisaks oli seal veel Egiptuse vaaraod,muumiad ja palju palju muud kraami.Me kokku olime seal 2 tundi.Ma lõpuks olin nii väsinud ja näljane ,et viimase jupi me jooksime põhimõtteliselt läbi.
Ilm oli vahepeal paranenud ja päike oli välja tulnud.Otsisime Plakal kohta kus lõunatada.Silma jäi selline hästi lahe kohake.Jube ägedalt oli sisustatud,umbes nagu sahver või nii.Võtsime istet ja tellisime omale küüslaugudipi eelroaks saiaga.Väga hea oli.Pearoaks võtsime mereannivaagna-no ütleme nii ,et kalmaar ja krevetid olid head aga praetud anšoovised mulle ei meeldinud.Magustoitu me ootasime ikka päris kaua.Me poole peal saime aru et tegemist on skeemiga.Mida vähem inimesi lauas on seda kauem lastakse oodata.Kui inimesed mööda kõnnivad ja näevad ,et inimesi on lauas istumas ,seda suurema tõenäosusega nad sisse astuvad.Ja kuna lisaks meile oli veel ainult 2 lauda,siis me aina ootasime ja ootasime.Ma andsin mitu korda märku ,et sooviks nüüd oma kooki jäätisega aga kõnniti mööda nagu oleks ma tühi koht.Lõpuks tuli mingi seltskond ja paar lauda veel ja siis kui ma uuesti märku andsin,siis kelner hüüatas et oiii ja muidugi muidugi ,teil oli ju magustoit ka.Ta ei olnud eriti osav näitleja.Saime oma koogi kätte,mis tegelikult oli ülimaitsev.Arve toomise ajal toodi maja poolt vabanduseks ka veel mingi naps.Jube kange oli,mulle ei mekkinud.
Kell oli tegelt juba niipalju ,et oleks olnud aeg õhtusöögi peale mõelda.Me käisime kiirelt poest läbi,võtsime vett ja polnud viitsimist õhtul enam välja minna.Võtsime KFC õhtusöögi ja lebotasime ülejäänud õhtu hotellis.

7 päev:
Tolleks hommikuks oli meil juba kerge tahtmine koju minna.Tahtsime juba rahu ja vaikust. See linnamüra väsitas ikka nii ära.Ja mis kõige olulisem-ma tahtsin Eesti värsket õhku hingata.Tundub täitsa jabur aga kui sa oled juba nii kaua sellises suures linnas olnud,siis vaikselt hakkab see õhk sind lämmatama. Lisaks sain ma aru ,et oma väikses Eestis on ikka nii hea elada.❤❤
Too päev nägi välja selline,et läksime käisime ära Olümpia staadionil,kus peeti esimesed mängud.Ronisime 109 astet ülesse ja istusime nats seal,nautisime vaadet ja ei teadnud kohe mida nüüd ette võtta.Me olime terve linna mis meil kaardil oli,läbi käinud.Enamus tänavad olid läbi käidud ja kaart mis tolleks ajaks oli juba ilge kapsas meil tegelt vaja ei läinudki,sest tee oli juba selge.Inimesedki paar korda pidasid meid juba kohalikeks.Käisime veel kiirelt staadionil olevas tillukeses olümpia muuseumis ja läksime niisama edasi Plakale tuiama.Vaatasime juba poole silmaga kohti ,et kust saab parema hinnaga suveniire ja koostasin nimekirja inimestest kellele vaja mida tuua,.Niimoodi oli mul lihtsam ostelda.
Lõunat sõime kohas nimega Taverna Aris.See oli mereanniresto mis oli TripAdvisoris kõrgelt hinnatud.Kui aus olla,siis mina poleks sinna kunagi oma jalga tõstnud,ma isegi poleks arvanud,et see resto on.Nimelt see asus kuskil tänaval mis oli nagu pooleldi kalaturg.See värske kalalõhn oli juba kaugele tunda ja koht oli kuidagi jube must või nii.Me istusime veel väljas kuskil kaare all.Igatahes oleku poolest ei vaimustanud mind see üldse. Tellisime nagu ikka dipi eelroaks,see oli ülimaitsev.Pearoaks võtsin mina sinikarbid ja Kalev grillitud kalmaari,Minu karbid olid head,aga 10 pisikest tükki pearoaks lihtsalt oli kuidagi jube vähe.Kalevi kalmaar oli värske ja selletõttu pisut kummine aga muidu maitsev. Magustoidu valikut neil polnud. Ja kuna ülejäänud menüü mulle huvi ei pakkunud,siis otsustasime,et lähme teeme kuskil mingi väikse jäätisetopsi.Arvet küsides tõi kelner meile hoopiski veel veini,kuigi me rohkem ei tahtnud.Seejärel kadus ta kuhugi ära.Märkasin jällegi ,et kliente praktiliselt polegi ja mõtlesin,et jummel hakkab uuesti pihta.Taaskord viibates ja arvates ,et ta toob meile arve,tõi see tüüp meile hoopis õunaviile.See oli juba naljakas,ta ei tahtnud meid kuidagi ära lasta.Lõpuks ta võttis arve ka kuskilt taskust.Maksime kiirelt ja tulime tulema.
Kuna mul oli veel kõht tühi,siis võtsime Falafellast mida olin ka Advisoris näinud,ühed täidetud pitataskud.Väga hea oli ja kõht sai jube täis.
Seejärel liikusime Sephorasse.Mul oli ripsmetušš otsa saanud ja oli uut vaja ja kuna ma hirmsasti tahtsin Sephorasse minna siis sinna me ka läksime.See on tõeline paradiis minu silmis.Nii palju parfüüme,meiki ja muud ilutooteid.Ma oleks seal tunde veetnud.Paraku oli see suht tilluke ja inimesi oli palju.Lisaks olid hinnad veel nii kallid minu jaoks ,et oleks nagu tahtnud osta midagi ja siis jälle mitte aga isegi Too Faced " Better than sex" tušš oli minu jaoks kallis seega piirusin ainult sellega.
Jalutasime tagasi hotelli,lebotasime ja õhtul otsustasime ,et lähme kuhugi paremasse kohta jälle sööma kui kiirtoit.Mul oli nimekiri juba eelnevalt valmis,et mis söögikohti külastada Google andmeil ,seega valisime sellise koha nagu Bandiera.See asus jällegi sellisel algul nagu kahtlasel pimedal tänaval aga sellest suts edasi tuli söögikohtade allee mida me poleks kindlasti ise ülesse leidnud.Kuna hakkas juba kergelt hämarduma,siis tänaval olevad lambikesed pandi põlema,kõrval majast tuli muusika,meenutas see mulle natuke Kalamaja Loomelinnakut.Natuke grafitikunsti ja kogu sisustus restodel oli selline hipilik/tšill.Meie teenindajaks oli ülilahe noorpoiss,kes nägi super hip välja.Tellisime eelroaks baklazaanidipi mis oli jumalik.Pearoaks võtsin mina kohalikus keeles mingi roa mille nime ma ei mäleta enam aga see oli selline paja sees koos baklazaanide,loomaliha,kartuli,tomatikastme ja juustuga.Issand kui hea see oli.Kalevil oli veisepraad friikatega.Samuti jumala nämma.Peale lauakoristust tuli see tüüp tagasi ja arvasime,et ta toob meile arve kuna magustoitu menüüs polnud,vastupidiselt ta aga kelmikalt mainis,et nüüd tuleb üllatus ja midagi paremat kui arve.Ta oli nagu ülilahe.Ta tõi meile üllatusmagustoidu mis oli mingi jäätis baklavaga.Ta rääkis pika jutu maha ,et kust see jäätis tuleb ja et paljudele ei maitse see ja paljud armastavad ja ühesõnaga ta lasi meil otsustada. Jäätis  tundus meile maitsepoolest nagu vanillijäätis männivaiguga.Samas see ei olnud üldse halb.Ta oli kuidagi värske ja sobis ideaalset lõpetuseks.Andsime talle tagasisidet mainides,et see maitseb nagu puuvaik ja siis ta korraks vaatas meid sellise näoga et mis te inimesed sööte vaiku või?😃 Andsime talle ohtralt jootraha ja me jäime nagu nii rahule selle koha,teeninduse ja toiduga.Täitsa armusin kohe❤
Jalutasime tagasi hotelli.Mulle ausalt eriti ei meeldinud seal niimoodi kahtlastel tänavatel pimedas käia,igalpool olid mingid meesteseltskonnad ja igakord vaatasid meil imelikult.Õnneks jõudsime turvaliselt tagasi hotelli.

MEIE ÜLIÄGE TEENINDAJA

8 päev:
Otsustasime loomaaeda minna. Loomaaed asus linnast väljas ja sinna sai päris mitmel moel-nii rongi,bussi,metroo,takso ja autoga.Me algselt mõtlesime ,et lähme rongiga ja siis kõnnime sinna.Siis mõtlesime ümber ja mõtlesime,et sõidame hoopis rongiga lennujaama ja sealt võtame takso kuna see asus suht lennujaama lähedal.Lõpuks loobusime kõikidest skeemidest ja otsustasime,et lähme hoopis kohe taksoga.Tuleb küll kallim aga vähemalt jõuame kohale.Kui palusime hotelli administraatoritädil omale takso tellida,läks ta ähmi täis et misasja me taksoga lähme,tema teab paremat ja odavamat teekonda.Seletas,et me peame minema metroojaama sealt sõitma teisele liinile ja sealt minema uuele rongile ja sõitma Koropitasse ja sealt läheb buss otse loomaaeda.Noh okei,siis.Esiteks me kõndisime kohe sinna teise liini metroopeatusesse ja kui me arvasime,et tänaval on palju rahvast siis jummel juuli kui palju neid maa all oli.Seisime ligi pool tundi pileti järjekorras,et Koropitasse sõita.Pilet oli ühele 2.80 kui ma ei eksi.Saime piletid kätte,siis pm jooksime ma ei tea ise ka kuhu kuna aega oli 5 min väljumiseni ja lõpuks leidsime oma perrooni ülesse ja istusime esimesele tulevale rongile.Me polnud kindlad kas oleme ikka õigel teel kuna meie peatust polnud kirjas seal.Saime aru,et see rong  sõidab lõpp-peatusesse ja sealt edasi pidime järgmise rongi võtma.Rongis oli jube palav,kitsas ja kerjused müüsid oma träni.Meid hoiatati ka taskuvaraste eest ,seega vahtisin koguaeg pingsalt ringi.Uuele rongile minnes,sõitis see mõnda aega maa all,seejärel tõstis oma sarved ja me jätkasime maapeal.Sõitsime vb 15 min kui meie peatus saabus.Ma tulles olime põhimõtteliselt pärapõrgus.Trepist ülesse jõudes olime kerges segausese.Mingi bussipeatus seal oli aga see oli Kreeka keeles ja me ei saanud aru ,et kas see on see loomaaiabuss.Lisaks sai mul telefonis netimaht täis,ma ei saanud enam mapsi kasutada ja me siis nats seisime seal ja kirusime,et oleks pidanud ikka takso võtma.Lõpuks mingi buss tuli aga see polnud õige ja õnneks Kalev märkas üht taksot.Võtsime selle ja sõitsime loomaaia suunas.Teekond sinna oli täitsa kiirtee,mingid laohooned,lennujaam ja mäed. Sõit kestis vb 15 min kui kohale jõudsime ja arve oli 13 euri. Polnud paha . Saime oma piletid kassast mis maksid 18 euri nägu.Võtsime kaardi ja hakkasime alasid läbi jalutama.Nägime niipalju loomi keda Eestis pole. Lisaks oli kõik nii ilus.Loomadel olid nii head tingimused ja lust oli kohe jalutada seal. Minu suureks eesmärgiks oli delfiine näha.Võtsime suuna sinna ja uksel seisis silt et tehnilise rikke tõttu suletud!! Ma läksin nagu nii ketasse,et mismõttes,ma sõitsin nii pika maa maha ,et neid näha ja see on suletud! Nagu päriselt või? Tiirutasime edasi,lootes,et äkki avatakse. Tegime loomaaia kohvikus lõuna.Sõime kebabi ja vaade avanes kaelkirjakutele.Super äge oli.Jalutasime veel edasi,kiikasime vahepeal delfiinialasse aga see oli endiselt suletud. Lõpuks oli meil tervele loomaaiale ring peale tehtud ja ala oli endiselt kinni.Ma olin nagu nii masenduses.Väljudes avanes meile taas tühjus,ei mingit bussi,taksot ega midagi.Küsisin siis kassast,et kas nad saaks meile takso tellida ja olid üllatunud,kui kuulsid ,et me tahame Koropi peatusesse.See nimelt olevat kaugel ja ,et Palllini on lähemal.Nad üldse olid segaduses sellest trajektoorist mida mööda me tulime.Me ise oli ka!😃
Saime takso ja sõitsime Pallinile. Sõit maksis 11 euri kopikatega. Mainin ära,et otse hotellist oleks sõit edasi tagasi maksma läinud ligi 40-50 euri.Ostsime piletid oma peatusesse ära ja siis tekkis meil kerge segadus oodates,et kas me oleme rongijaamas või metroojaamas. Pilet oli teistsugune ja üldse olime segaduses et millisele vahendile me peale peame minema. Kuna seal sõitsid mõlemad.Lõpuks kaks pead on ikkagi kaks pead ja nuputasime välja ,et ikka metroole mis sõidab Piraeuise sadama poole aga meie lihtsalt tuleme varem maha.Sõit oli jälle palav, kitsas ja jube rahvarohke.
Õhtusöögi kohaks valisime Agoraa jalamil oleva taverni. Eelroaks võtsime dolmad mis on viinamarjalehtedesse mässitud riis.Täitsa oli . Pearoaks võtsime( ma ei tea mis meil arus oli aga) suure lihavaagna. Kalev hirmsasti tahtis liha ja olin nõus. Meie lihavaagen koosnes paarist lihapallist mis olid jumalikud,grillvorstist,loomalihast ja kanast.Ports ja tükid olid nii suured,et isegi kelner vaatas meid imelikult. Muidu oli hea aga oleks tahtnud mingit kastet juurde,kuidagi jube kuiv ja mannetu oli seda liha seal süüa. Ma ei tea ise ka kaua me seal istusime aga lõpuks olime kurguni täis ja maksime arve.Me jalutasime tagasi hotelli ja poolel teel Kalev tahtis midagi magusat veel ja ( ma ei tea jälle mis meil arus oli) aga me võtsime mõlemad kolme suure palliga jäätisetopsi. Seda süües ma tundsin iga apsuga kuidas ma paisun ja mu magu venib.Ma ei saa aru kui palju võib üks inimene süüa.Lohutasin ennast mõttega ,et koju jõudes lähen dieedile ja et olen ju reisl siis ju võib..onju?

9 päev:
Käes oli ostlemispäev.Võtsime taaskord tee tuttavale Plakale ja asusime ostlema. Üllataval kombel saime ostud tehtud küllaltki kiirelt ja käies ainult 2-3 poes. Kiidan meie eeltööd!😃 Kraami tuli ikka päris palju. Meie ühte kohvrisse ja käsipagasisse poleks see ära mahtunud,seega ostsime uue kohvri. Toppisime nodi sinna sisse ja võtsime suuna lõunale. Tegime selle jälle kuskil tavernis. Menüü oli selline liha ja kebabi pärane ja kuigi mul oli isu lihast täis ja piinlik oleks olnud lauast tõusta ja minema minna,siis jäime sinna ja tellisime eelroaks mingi lehttaina piruka mis oli täidetud feta,peekoni ja millegagi veel Täitsa hea oli. Pearoaks võtsime mõlemad kana kebabi . See oli tegelikult täitsa hea.Magustoidust loobusime ja jalutasime tagasi hotelli oma kohvriga. Seal sorteerisime asjad,pakkisime juba midagi ära ja lebotasime niisama. Õhtul läksime tagasi Plakale, ostlesime veel natuke,sõime õhtusöögiks hästi halba fritüüritud kalmaari ja mingi naps mis oli jube kange ja kohutav. Tagasi teel hotelli, peatas meid tänavakunstnikust onuke ja tahtis meid joonistada. Olime nõus ja ta muudkui naeris ja joonistas. Pilt tuli jube naljakas. Saime siis aru miks ta aina itsitas😃

10 päev:
Meil polnud viimasel päeval mitte midagi teha. Lebotasime pikalt hotellis,pakkisime praktiliselt asjad ära. Mingi hetk läksime lõunat sööma. Sõime Kreeka salatit eelroaks mis oli massiivne aga ülimaitsev,pearoaks loomaliha tomatikastmes mis samuti oli super hea. Tagasi hotellis lebotasime ja õhtul ei viitsinud ka kuhugi kaugemale minna kui hotelli lähedal asuvasse taverni kus juba ühe korra olime käinud. Sealne eelroog tžatžiki dipp oli maitsev, krevetipasta viis keele alla ja magustoit oli enam vähem. Teise korra kohta olid toidud väga head,esimene kord olid mul lihapallid ja Kalevil kuivad krevetid. Seal tuli meil ka tegemist teha ootamisega. Kelner ei toonud meile magustoitu ennem kui keegi oli lauda istunud. Vahepeal ooteajal vaatasime kuidas kelner ise suppi sõi, mingil onul rahakott ära varastati ja ta selle avastas, koristaja pesi treppe. Ja kui lõpuks magustoidu saime siis ta oli halb näitleja jälle ja ütles et ta unustas.. 😃

11 päev:
Ärkasime kell 6 aeg, et taksole saada ja 7 lennujaamas olla. Onu vastuvõtulauast läks välja ja viipas meile takso. Sõitsime lennujaama,kiletasime oma kohvrid, tegime kiire võiku ja kohvi ja ootasime. Lend väljus 10.50 ja kuna me tahtsime sellel lennul koos istuda ,siis pandi meid väljapääsu juurde istuma. See tunnike möödus kiirelt ,saime vahepeal kiire hommikusöögi ja lendamine oli täitsa enam vähem aga ikkagi ei meeldinud mulle see. Istanbulis läksime võtsime taas Starbucksist viimase kohvi, istusime, ootasime ja saime lõpuks lennukisse. Nii hea oli näha ja kuulda teisi eestlasi lennukis. Vaatasime filmi, saime koos istuda ja olimegi tagasi Tallinnas. Kalevi õde tuli meile vastu, veetsime öö seal ja hommikul siis sõitsime lõpuks koju tagasi.

Kui ma peaks Ateenat 3 lausega kirjeldama siis oleks see nii: hea toit, ilusad vaated ja kaootiline. Muidu jäime väga rahule ja meie mõlemi lemmik päev või hetk reisilt oli päev kui mäele ronisime, sadama linnas ja loomaaias käisime. Ma juba nüüd mõtlen kuhu võiks järgmine aasta reisida? Kindlasti oleks see kas Santorini või kuskile Itaaliasse. Eks vaatab ja näeb!