Ateena: 1-5 päev

Hei!

1 päev:
Kuna see oli meie esimene lennureis Kaleviga,siis mina igatahes lennujaama minnes olin nii ärevil ja närvis.Ma mõtlesin asju tohutult üle ja olin nii pabinas.Kalev oli vana rahu ise.Lennuk väljus 12.30 ja olime ligi 3 tundi ennem juba jaamas,sest ma ju kartsin ,et äkki jääme maha😃
Tegelikult läks kõik hästi ja kui igaltpoolt turva asjadest läbi saime siis saime nats ikka oodata,mis suurendas veel rohkem mu hirmu lendamise ja vahemaandumise ees.Lõpuks lennukisse minnes tabas mind kerge klaustrofoobiahoog,kuna lennuk oli nii pisike ja kitsas,palav oli,õhku polnud ja tagatipuks istusime Kaleviga veel eraldi.Ma aina pingutasin oma rihma ja üritasin ekraanile keskenduda.Kõik ülejäänud inimesed lennukis,Kalev kaasa arvatud,olid maru rahulikud,nad oleks nagu rongis istunud.Viimaks kui õhku tõusime siis see oli nii õudne,kohutav õõnes tunne tuli sisse ja kui aknast välja vaatasin läks süda pahaks-ühesõnaga ma ei nautinud olukorda ja praktiliselt terve lennu vältel oli mul halb olla.Lend Istanbuli kestis 3 ja pool tundi...
Maandumisest ma ei taha ka rääkida😃
Istanbuli lennujaamas tabas mind ka kerge paanika kuna inimesi oli niiii palju,me ei teadnud veel oma värava nr seega olime nagu peata kanad.Tegime kiire söögipausi ja pärast pikka otsimist leidsime ka istumisekoha kus niisama passida.Lõpuks ilmus ka meie värva nr ekraanile ja käisime ligi 16 min teise lennujaama otsa.Kontrollist läbi,saime veel kõvasti oodata.Lõpuks viidi meid bussiga lennukisse.Istusime taaskord eraldi.Jällegi ei meeldinud mulle see lendamine.Õnneks kestis see reis ainult tunnike.Jõudsime õnnelikult Ateena lennujaama ,saime pagasi kätte ja võtsime takso ,et hotelli sõita.Kell oli selleks ajaks juba kuskil 9 õhtul .Peatusime hotellis nimega Neos Olympos ja see oli selline pisike ,4 korrusega hotell,saadaval oli nii privaat vannitoaga kui ka eraldi vannitoaga tube.Meie tuba oli selline pisike ja kitsas,toateenija tolmu ei armastanud võtta,vannitoas kraan lekkis torude vahelt kui kraani lahti keerasid.Aknad olid tänava poole,seega tihe liiklus kostus tuppa 24/7.Ühesõnaga veidi õnnetu oli see hotell aga ajas asja ära see 10 päeva.
Läksime veel samal õhtul korra välja et midagi hamba alla saada.Õnneks kohe meie hotelli lähedal oli selline väike söögikohakene kus mehed vaatasid jalkat ja naised jõid mingei kokteile.Kõhud täis,läksime ära hotelli ja vajusime jalapealt magama.

VAADE RÕDULT

2 päev:
Hommikusöök oli meil hinna sees ja nagu ikka- sai,vorst,juust ,helbed,puuviljad ja Kreeka jogurt meega.Sõime kõhud täis ja kuskil kella 9 aeg asusime juba linnapeale.Sooja oli kuskil 20 ringis ,päike paistis ja kõik oli jube chill.Kalev oli kaardilugeja,jumal tänatud,ma ei oska üldse kaarti lugeda,minuga me poleks eriti kaugele jõudnud!😃
Ühesõnaga ,võtsime suuna sinna Akropoli mäele.Teel sinna läbisime kesklinna ja issand kuidas see mulle ei meeldinud-niiiiiiiiiiiii palju rahvast oli-hindud,pagulased...liiklus oli täielik kaos,valgusfoorid põlesid nii nagu ise tahtsid,kohalikud jalutasid jumala suvalt punasega üle tee,meie ainukesena seisime nagu kaks lolli ja ootasime rohelist tuld.Ja kui see lõpuks tuli,siis said 2 sammu astuda ja oli taas punane...täielik kaos.Tagatipuks oli kõik nii räpane,seinad olid grafitit täis,prügi oli maas ja kohati viskas mingit nõmetat kaka haisu😃
Lisaks me otsustasime mingit tänavat mööda minna kus tegutsesid kõik need hindud.Seal tänaval kõndides tundsin ennast nagu kõndiv lihatükk,nad aina vahtisid ja vahtisid.Leppisime Kaleviga kokku et väldime seda tänavat.
Jõudisme Ateena turisti " vanalinna"-Plaka`le.See oli selline kirbuturu ja kauplemis koht kus kõik müüsid oma suveniire turistidele.Lisaks oli veel palju söögikohti.Riivasime kergelt seda kohta kui ülesse Akropoli poole suundusime.Rahvast oli seal mega palju.Poolel teel mäkke oli elu juba rahulikum,tundus juba rohkem selline päris Kreeka olevat,majad olid ilusad,uksed olid mõnel sinised,igalpool olid taimed ja vaade oli super.Jõudsime sihtkohta ja selgus et kõik turistidele mõeldud vaatamisväärsused ja kohad on streigi tõttu suletud! No tere hommikut mõtlesin mina tol hetkel.Õnneks oli läheduses Akropoli muuseum,mis nägi väga peen välja .Ostsime pileti,maksis see kuskil 5 € nägu.Tuiasime seal sees ligi 2 tundi.Välja minnes olid kõhud juba tühjad ja läksime lähedal asuvasse taverni sööma. Nimi oli kui ma õieti mäletan siis Cave of Acropolis.See oli selline pool avatud koht kus lae all kasvasid granaatõunad,vaade oli otse Akropoli mäele ja üldse oli väga ilus koht.Tellisin omale kohaliku roa mussaka  ja Kalev mingi lamba  paja sees.Mõlemad toidud maitsesid ülihästi,teenindus oli super ja ka magustoit kohalik baklava maitses samuti jumalikult.

MÄGI MILLE OTSA ME KALEVIGA JÄRGMINE PÄEV SPONTAANSELT RONISIME;)

Pärast lõunat võtsime suuna kuhugile parki ,mis asus keset linna.Seda ka ainult sellepärast,et Starbucks asus selle lähedal ja mul oli suur soov seda külastada.Igatahes seal pargis oli hästi palju eksootilisi taimi,puid ja põõsaid ja kilpkonnad.Me puht juhuslikult sattusime ühele kogemata otsa,jalutas teine niisama seal ringi.Ja kui ma ütlen kilpkonn siis mitte selline pisike mis sul pihku mahub vaid ikka selline suur mida vaja ikka kahe käega hoida.Lisaks avastasime ,et seal on veel mini loomaaed ja veel kilpkonni kes lihtsalt jalutasid,see oli nii kummaline ja äge😃
Starbucksist tellisin omale selle kuulsa Pumkin spice latte ja see oli nii hea.Kuradima kallis oli -väike tops maksis 4.85.Aga no ükskord ju võib!😄
Seejärel jalutasime tagasi sinna Plaka piirile ja Kalev võttis omale väikse jäätise topsi.Istusime ja puhkasime seal jalga kui mingi mustanahaline tuli ja määris meile oma käepaelad pähe.Ma ei saanud sõnagi suust kui ta juba sidus oma paelad meile käe ümber,soovis õnne ja armastust ja nõudis 10 euri! Nii helde ma polnud ja sai 4.Ta polnud eriti õnnelik aga lasi jalga.
Linnavahel ringi liikudes jäi meile silma ka toidupood,ostsime sealt vett ja nats süüa ja otsustasime et lähme tagasi hotelli.Me olime selleks ajaks juba 8 tundi linna vahel kõndinud ja jalad tudisesid sõnaotseses mõttes. Võin juba kindlalt ära öelda,et plätu ja sandaalidega pole seal linnas midagi teha,jäta need aga heaga koju ja paki tossud kaasa.Tol õhtul olime omadega nii läbi et läksime hotelli lähedal asuvasse Brooklyn burgers & crepes õhtust sööma.Kiidan sealset friikartuleid juustukastmega!👍👍

STARBUCKS SAI VAATA ET PEAAEGU NIME ÕIETI😃

3 päev:
Tol hommikul me lonkasime trepist alla hommikust sööma.Ma olin juba mures,et kas me täna üldse linna vahel kõndida ka saame,jalad olid lihtsalt nii valusad.Võtsime siiski ennast kuidagi kokku ja asusime taaskord Akropoli poole teele.Meie õnneks oli see lahti ja rahvast oli ka veel järjekorras vähe.Ootasime kuskil 30 min ennem kui piletid saime.Ostsime combo piletid mis tähendas seda,et lisaks Akropolile saime veel 6 kohta külastada.Meile tundus nii lihtsam ja soodsam.Vahepeal oli rahvast meeletult kogunenud ja asusime massi sees ülesse poole liikuma.Me jalad polnud eriti õnnelikud.Esimene vaatamisväärsus oli Dianysose amfiteater.Vaade sealt mäejalamilt oli nii ilus.Edasine tee tippu oli põimõtteliselt hane reas,tee oli kitsas ja midagi puutuda ei tohtinud ja lisaks oli marmortrepp veel jube libe.Jõudsime lõpuks tippu ja avanes vaade tervele linnale.Jube ilus oli.Lisaks loomulikult ka Parthenon,Nike tempel ja Erechteion.Jalutasime ringi ,tegime pilte.Seejärel liikusime all ,et minna ühe suure kivi/ mäe otsa mille nimi oli Areopagus.Sealtki avanes võrratu vaade linnale.Liikusime taas täitsa alla ja otsisime teed Iidse agoraa alale. .Ilm oli selleks ajaks jube tuuliseks ja külmaks läinud( vähemalt minul oli jube külm).Jõudsime sinna parki/arheoloogilisele alale.Ma olin tolleks hetkeks nii näljane,mul oli külm ja ma olin väsinud,seega pikka pidu seal polnud.Liikusime tagasi kesklinna,et minna restorani nimega Smile sööma,see jäi mingil hetkel meil silma kui mereanniresto.Meie kahjuks sealne menüü ei sisaldanud eriti ahvatlevaid mereande seega mina võtsin lamba pastariisiga ka Kalev sõi mingit liha mis oli suure leiva/ naani kausi sees.Mulle mu lammas eriti ei maitsenud.Vein oli hea ja magustoiduks oli Kreeka pontšikud jäätisega.Oi see oli nii hea❤👍

Pärast lõunat oli mul juba nii külm,et käisime H&M läbi ja ostsime mulle mingi kampsiku.Me oleks võinud ka vabalt hotelli tagasi minna aga teadsime,et kui sinna lähme ,siis tagasi me sealt enam ei tule.Igatahes mõtlesime,et lähme käime ajaloomuuseumis ära.Paraku oli see kinni juba.Selle asemel otsustasime,et lähme vaatame mis seal kõrgel mäe otsas on.See mägi oli meid juba eilsest saati köitnud.Seal otsas oli nagu midagi ja nagu teerada läks ka..seega võtsime suuna sinna.Ma tõesti ei tea mis meil arus oli,tee sinna oli ülesmäge ja kui mäe juurde jõudsime,avastasime,et rada sinna on nagu selline matkarada,tolmune,männimetsaline ja ainult ülesse.Mainin ära,et me olime plätude ja sandaalidega ja tegelt oleks olnud sinna ronimiseks vaja täis matkavarustust.Me ei andnud alla ja asusime teele.Poole peal oli küll tunne,et tuleb infarkt ja plätud lähevad katki.Me aina ronisime ja ronisime,vahepeal peatusime puu najal,tõmbasime hinge ja ronisime edasi-täiesti lollakad!😃
Lõpuks jõudsime tippu-täiesti fantastiline mis vaade sealt linnale ikka avanes.See ronimine oli igatepidi seda väärt.Päris üleval oli väike restoran ja kirik.Video mis tegin ei anna üldse seda tunnet ja efekti mis tegelikult oli olla seal.Hämmastavalt ilus ikka.Tervele linnale sai 360 kraadise pöörde teha❤
Nautisime mõnda aega seda vaadet ja ilu.Seejärel avastasime,et alla läheb üks teine tee,asfaldiga ja puha, kust tegelikult oleks saanud ka ülesse aga seda kaart ei näidanud.Noh jah,vähemalt alla minnes ei saa infarkti😂
Poolel teel alla,leidsime pingi,mille kõrval sõid kassid toitu.Sellega meenub ,et terves linnas oli hästi palju koeri ja kasse kes lihtsalt magasid seal kus tahtsid,inimesed jätsid neile igalepoole toidukausikesi ja neil oli igati hea olla.Istusime seal pingil,päike hakkas loojuma,vaade oli võrratu ja vot see oli tol hetkel romantika❤
Hotelli tagasi minek oli jube piinarikas.Jalad olid nii õhtal omadega ,et ei tahtnud üldse liikuda.Me olime ju jälle oma 10 tundi ringi tatsanud,vallutanud mägesid.Tol õhtul sõime müslibatoone õhtusöögiks ja magama jäime kl 8.

4 päev:
Me magasime jutti 12 tundi ja lonkasime jälle trepist alla hommikust sööma.Päevaplaaniks oli sõita Piraeiusele.See oli väike sadama linnake Ateenas. Selleks võtsime longates suuna rongijaama,mis õnneks asus kohe meie hotelli lähedal.Esimesest rongist jäime maha,olime ajaliselt ja perrooni asukohapealt veits segaduses.Teisele jõudsime lõpuks ilusasti.Pilet ühele maksis mingi 1.80.Sõit polnud pikk,kuskil 15 minutit.Sinna jõudes tundus nagu oleks Tallinna sadamas,suured laevad igalpool,kes tuli ,kes läks.Poode oli palju ja rahvast samuti.Võtsime kaardi ette ja põhimõtteliselt hakkasime mööda rannajoont minema ja plaanisime terve ringi ära teha.Käimist oli ikka jube palju.Me ikka ei suutnud vabamalt võtta,vaid andsime ikka oma jalgadele valu.Lõpuks jõudsime mingi rannani ja ma olin tiba pettunud-rand oli jube kivine,prahti oli igalpool ja ei tundunud eriti selline Pirita ranna moodi olevat ,et kus saab vabalt päevitada ja ujuda.Meri ise oli aga ilus sinine ja soe.Mingi hetk jõudsime kohta kus seisid kõik uhked paadid ja jahid,ranna äär oli peeneid restosid täis ja üleüldse oli selline noobel koht.
Lõunatasime KFC ehk siis Kentucky Fried Chickenis.Jube hea kanaburger oli👍
Me aina jalutasime ja jalutasime.Iseenesest oli täitsa ilus linnake.Lõpuks oli ring peal ja olimer tagasi rongis ,et hotelli poole sõita.Me olime taaskord nii väsinud,et kuhugile kaugemale kui Brooklyni burgerisse ei jõudnud õhtust sööma.

5 päev:
Tol hommikul olid jalad juba enam-vähem ja ei longanud trepist alla tulles.Meil oli plaanis külastada seda ajaloomuuseumit mis too päev kinni oli juba.Kuna oli pühapäev siis sai tasuta sisse ka.
Muuseum ise oli pisike ja kui aus olla,siis ega seal eriti midagi suurejoonelist vaadata polnudki.
Käisime seal läheduses olevas Starbucksist läbi ja võtsime jälle Pumpkin spice latte.Jalutasime topsid käes meie ülejäänud combopiletitel olnud vaatamisväärsuste poole.Esimesena külastasime Hadrianuse raamatukogu varemeid.Kui aus olla,siis ega see midagi erilist polnud,hunnik kive.Teiseks jalutasime Rooma agoraale,-samuti ainult kivihunnikud,veel igavamad kui eelmised.Kolmandaks peatusime Hadrianuse kaare ja Zeusi templi juures.See tempel või mis temast õigemini järgi oli,oli täitsa enam vähem.Viimane peatus oli Kerameikosel.Seal oli hästi suur plats kus oli ka igasugu varemeid ja muuseum,kilpkonni oli meeleltult kes jällegi niisama ringi jalutasid.Ühesõnaga jalad andsid ennast jälle tunda.Vahepeal eksisime korra ära,sattusime mingile mäele kuhu polnud plaanis minna aga vaade oli jällegi väga ilus linnale.
Lõunaks peatusime seal Kerameikose lähedal ühes söögikohas,täielik turistikas,hinnad kõrged aga kuna sealne peremees teadis Eestit ja oskas öelda tere tulemast ja menüü oli väga mereanni rohke siis jäime sinna.Mina tellisin kreveti suvalaki mis maitses imeliselt,Kalevi kebab oli nii kuiv ja maitsetu.Vein oli ok ja magustoit mandlikook meega maitses samuti fantastiliselt.
Tagasi hotellis-kell oli tegelt päris vähe,me polnudki ennem nii vara tagasi jõudnud,puhkasime ja otsustasime ,et lähme kuhugi paremasse kohta kui burgeriresto õhtust sööma.Õnneks meie lähedal oli ka üks selline söögikohake kust olime palju kordi mööda käinud ja lõpuks siis sisse astusime.Teenindus oli okei,eelroaks tellitud juustuampsud olid jube rasvased,minu Kreeka lihapallid tomatikastmes olid täitsa söödavad,Kalevi grillitud krevetid olid nii kuivad ,et vaevalt kannatas süüa,vein oli ka veel kehva ja magustoit karamellikook polnud ka just kiita.Ühesõnaga polnud just hea koht,kuigi hind oli odav.