Itaalia!♥

Hei,Hei!

Ma võin nüüd Itaalia oma nimekirjast maha tõmmata!✔ 😊
Käisime lõpuks ära.Ma olen alati tahtnud minna ja mais broneerisime reisi ja siis pidin lihtsalt nii kaua ootama, aga see tasus ennast igati ära:)
Võtsime bussireisi ja kuna see polnud mu esimene reis siis teadsin mida oodata ja tegelikult polnud üldse hull,esimene päev ja viimased tagasisõidupäevad on rasked aga muidu oli igati ok.

Ma väga pikalt ja detailselt ei hakka kirjutama,lisan rohkem pilte:)
Ühesõnaga,meil oli Itaalia ringreis ( Pisa,Firenze,Rooma,San Marino ja Veneetsia)
Esimesel päeval sõitsime maha 1500km ja lõpetasime Poolas,hotell oli igati viisakas,süüa sai ka hommikul kenasti:) Seega kena algus reisile:)
Teise päeva õhtuks jõudsime Tšehhi,sealne hotell oli küll elamus omaette.Hotell Brno oli ajas "nõuka" aeg seisma jäänud,tunne oli nagu oleks kuskil kellegi ühetoalises ( miinus köök) korteris kuskil lasnamäel.Koristamisega poldud ka vaeva nähtud,siuke tolmukiht oli igal pool,vannitoast pole mõtet isegi rääkida,hea et üldse vett tuli!:) Hommikul sai ka süüa ainult saia ja moosi,aga tegelikult ei olnud asi üldse hull,lihtsalt selline natuke teistmoodi :)
Kolmandal päeval jõudsime Austriasse ja niipea kui alpide eelmäestikud algasid,olid kõigil kaamerad/telefonid väljas ja muudkui klõpsutasid vasakule ja paremale ja muudkui ohkasid ,et nii ilus,aga tegelikult oli ka,ja niipea kui Itaalia piiri ületasime,läks asi veelgi paremaks,neid mägesid ja vaateid mis meil ikka aknast avanes ei unusta ma kunagi,niiiiiiii ilus oli lihtsalt! Sellepärast mulle bussiga meeldibki reisida,et ma näen poole rohkem😊 Õhtuks jõudsime Toscana piirkonda,ma enam linnu ja kohti ei mäleta,sest need Itaalia linnad olid kõik nii keerulised,et meelde jätta,aga olime kuskil seal Pisa lähedal.

Hotell Poolas

Vetsu-ja kohvipeatus Austrias

Neljanda päeva hommikul asusime Pisa poole teele.Väljakul kus torn asus,oli vaatamata varajasele ajale ülerahvastatud,hiljem selgus,et tegelikult on hooaeg läbi ja oktoobrikuu kohta on vähe rahvast,suvel pidi 10x rohkem olema😲
Torni me ei roninud,me ei pidanud vajalikuks raisata 36euri ,et 15min üleval olla ja siis tagasi alla tulla kuna oli reegel et kindel arv inimesi saab ainult 15min üleval olla,siis tuleb uus seltskond.Meie Kaleviga otsustasime,et lähme uurime nats vanalinna ja sööme midagi ja oleme niisama.Ilm oli nagu meie suvi-pane selga,võta ära.Päike paistis ja suhtkoht soe oli aga nagu ma ütlesin,siis kohati pidi ikka midagi peale panema. Tatsasime ringi ja läksime ühte pisikesse restoran/baar tüüpi kohta lõunatama.Onuke kes seal majandas oli jube äge.Sõin seal parimat pastat! Suu hakkab siiani vett jooksma!
Peale lõunat kogunesime teistega,et Firenze poole sõita.Ennem seda tuli aga võidelda tänavakauplejatega,kes surusid sulle oma veepudeleid ja Endlikeppe kätte.Neid me just ei ostnud aga suveniiri nänni sai küll mõne käest ostetud:)
Firenzes jalutasime vanalinnas ringi,kuulasime ja vaatasime ära kohad mis giid näitas ja pärast läksime õhtust sööma.Tellisime pitsat ja kui ma siiani olen arvanud,et Peetri pitsa on parim ,siis selle restorani pitsa oli üle võlli!See oli nii suur ,et mul jäi pool söömata ja lasime kaasa pakkida,mul muideks endiselt suu jookseb vett! Linna vahel ringi jalutades märkasin,et igal poel,maja ukse /trepi astmeil olid lilled.Kõik oli nii kenasti hooldatud ja lust oli kohe vaadata.
Õhtuks jõudsime hotelli Rooma lähistel.

Hotell Toscana piirkonnas

Ja oligi täitsa viltu:)

Kirik Firenzes

Arno jõge pildistamas

Notsu silitamine tähendas seda et tuled kunagi Firenzesse tagasi:)

Järgmist päeva alustasime Rooma poole sõites.Kavas oli veeta kaks päeva Roomas.Meil oli ekstra ostetud veel Colosseumi pilet ja ei maksa vist mainidagi ,et olin ülipõnevil!😊
Linna sissesõites olin suht pahviks löödud-igalpool oli prügi,kodutud/pagulased magasid madratsidega otse kuskil põõsa all,liiklus oli pöörane ja inimassist ma ei hakka rääkimagi..
Saime lõpuks Colosseumi sisse,kuigi meil olid piletid ammu olemas,aga lihtsalt see rahvamass mis seal liikus tegi olemise raskeks.Ma ei kujuta ette ka kui kui meil poleks piletit olnud,siis me vist siiani seisaks sabas ja ootaks.Peened turavkontrollid läbitud,olimegi sees.Täitsa lõpp kui võimas see ikka oli.Andis neil roomlastel ikka ehitada seda ja see oli tegelikult ainult pool sellest mis ta kunagi oli.Võimas!
Edasi liikusime samal territooriumil olnud Foorumile ja Pallaadiumile.Kuna ma olin valinud veits kehvad jalatsid,siis poole peal olid mu jalad nii läbi,et ma vaevaliselt suutsin edasi käia.Vaatasime varemeid ja templeid ja ma isegi ei mäleta enam mida,sest seda infot oli nii palju ,et kõike korraga meelde jätta.Ilm oli suht soe,mingi 23 kraadi aga jube külm tuul oli,kohati seal liivase pinnapeal keeras seda liiva/ tolmu ülesse,nii et me olime üleni kaetud.Lisaks ei saanud me sealt kuidagi enam ka välja,väravad olid kinni ja me ei saanud üldse aru kust me väljuma peame.Minu jalgade õnnetuseks pidime terve tee tagasi minema et väljuda sealt kus sisenesime😒
Tagasi giidi ja seltskonnaga tegime linnapeal ekskursiooni.Täiesti võimatu oli tol hetkel midagi nautida,sest inimesi oli nii palju,et selles massi hulgas liikudes jätkus sul silmi ainult selle jaoks,et sa kellegile otsa ei komista, keegi sulle vespa vōi mōne muu vahendiga otsa ei sōidaks,kedagi ära ei kaota,lisaks mu jalad olid surnud,külm tuul puhus ja seega ma ei nautinud eriti seda ringkäiku .Aga ma nägin ära Trevi purskaevu mida olin tahtnud koguaeg hirmsasti näha.Õhtul kokkusaades olime jube ōnnelikud ja tänulikud,et saame bussi istuda😊
Teise Rooma päeva hakul olin ma paremini ettevalmistunud,soojad riided ja mugavad jalatsid jalas,asusime Vatikani poole.Meie kõigi suureks õnneks,pidas Paavst tol hommikul missat.see oli nagu üliäge! Läbisime taaskord kiire turvakontrolli ja asusime missat kuulama.Kuigi oleme ausad,see oli itaalia keeles ja me ei saanud muhvigi aru.Mõtlesime,et lähme hoopis vaatame mis seis muuseumis on,et sealt edasi saada Sixtuse kabelisse.Väljusime alast ja liikusime muuseumi suunas.Sinna jõudes vt et järjekord on pool Balti ketti ja loobusime.Mõtlesime,et lähme tagasi väljakule,et võibolla saame seal olevasse kirikusse sisse.Aga võta näpust,väljaku väravad olid ootamatult suletud! Kuna meil polnud eriti kuskile liikuda ka sest rahvast oli ükshetk nagu nii palju,et targem oli mitte liikuda väravate juurest kuna olime üsna lähedal.Seisime seal siis pool tundi,tund.Hakkasin juba kergelt pabistama kuna meie kokkusaamise aeg lähenes ja põhimõtteliselt olime olukorras kus meil oli vaja saada väljakule,siis teiselt poolt välja ühe maja juurde kus asus kohtumispaik.Lõppkokkuvõtteks seisime seal tund ja 45 minutit,lihtsalt seisime ja ootasime,ennem kui väravad avati,saime sisse,läksime teiselpoolt välja ja olime õnnelikult ja turvaliselt kohas kus olema pidime.Mainin ära,et Vatikani pole mul plaanis tagasi minna😐
Tagasi giidi ja seltskonnaga jalutasime tagasi Rooma linna poole,sattusime otse meeleavalduse keskele Pantheoni hoone juures.Õudus kuubis ma ütlen-lärm,inimmass..Tegime sealt kiirelt sääred.Jalutasime igalpool ringi ja jõudsime lõpuks Hispaania treppide juurde mida olin ka hirmsasti näha tahtnud.Sain isegi korraks oma pepu suure rahvahulga keskel trepile poetatud:) Tehtud!✔
Tegime kiire õhtusöögi ja liikusimegi bussi poole tagasi.Nii hea oli kõigil jälle bussis istuda!😂 Lahkusime imeilusa päikeseloojangu saatel..
Rooma kohapealt niipalju veel ,et muidu on ta ilus linn oma ajaloo,kultuuri ja ehitiste poolelt aga see rahvamass mis seal oli ja suvel tuletan meelde on 10x rohkem,oli natuke liiast isegi minu jaoks.See linn ei maga kunagi.Aga vähemalt nägin ja sain ära tunda ta omal nahal.

Vaade hotelli aknast

Mainin veel ära,et me olime igakord uues hotellis ja hommikusöögiks oli moos ja sai.Vahest harva oli kord kui saime sinki ja juustu.Pitsast ja pastast oli meil ka selleks ajaks juba isu täis.
Järgmisel hommikul liikusime juba San Marino poole.Kui ma arvasin, et vaade alpidele on ilus,siis San Marino linn võttis hingetuks.Linn asub kõrgel,kõrgel mäe otsas ja sinna sõites oli kohati tunne nagu lendaks,aknast välja vaadates hakkas kohati kõhe kuna olime nii kõrgel ja teeääres.Linna jõudsime varakult,inimesi peaaegu polnudki,poed alles avati ja saime rahulikult ringi tatsata.Aga see vaade ikkagi mis avanes,oehh,ma olen kohe nii kade nende inimeste peale kes ärkavad iga hommik ja saavad seda ilu nautida.Tahan kaa!! Elamine pidi muide kirves olema seal.Ostsime suveniire kodustele,käisime ilusa vaatega restoranis söömas ja hiljem saime kohalikus alkopoes veine degusteerida...me alustasime veinidega ja liikusime järjest kangema kraami suunas-liköörid,crappad jne.Pitsid valati nii kiirelt täis,et me ei jõudnud vanagi veel ära juua kui juba oli uus asemel.Omanik veel rääkis tugeva aktsendiga eesti keelt.Lõpuks olid kõikidel ninad/ põsed punased ja hea tuju -me olime kõik kergelt täis!Nii äge oli!😁 Kaasa sai ostetud paar pudelit head veini aga oli ka neid kes ostsid terve kastilaadungi.
Saime veel natuke ringi tatsatud kui pidimegi San Marinoga hüvasti jätma.Nii kahju oli,meile tõsiselt meeldis see linn,nii vaikne,ilus,rahulik ja see vaade loomulikult.Ma tuleks igakell tagasi!

Järgmisel varahommikul startisime Veneetsia suunas.Sinna saamiseks tuli meil kõigepealt võtta veetakso mis oli omaette elamus.Paljud kes meie paadi/ takso peal olid,olid nii ähmi täis juba sellest et paadiga sõita saavad.Meil Kaleviga oli vägagi kodune tunne:) Kimasime koos teiste paatide ja laevadega mööda merd/kanalit ja Veneetsia oligi täpselt selline nagu ette kujutasin.Seal elamine nõuab ikka sitkust.Gondlitega me sõitma ei läinud,jube kirves oli.Saime natuke ringi vaadata, piilusime kuskile klaasitöökotta sisse kus näidati meile kuidas klaasist asju tehakse,külm oli kohutavalt,inimesi oli niiiiiii palju ja kitsastel tänavatel oli väga keeruline liikuda,lisaks ei tihanud väga sügavale ja kaugele minna kuna kartsime et eksime ära ja aegagi nii väga polnud.Saime kiirelt veel lõunal käia ja turul shoppata ja oligi aeg tagasi laeva peale minna.Oleks tahtnud kauem olla ja lähemalt uurida neid tänavaid ja seda elu.Kõik on siiani rääkinud et linn on räpane,haiseb ja rotte kohtab iganurgapeal.Minu arust polnud ta midagi nii räpane ja ei haisenud.Ma saan täiesti aru miks Veneetsia on selline nagu ta on ja minuarust teebki ta just eriliseks see et ta on kulunud,loodusjõudude vastu ei saa.
Tagasi bussis ja ees ootas pikk sõit Tšehhi.Sealt järgmine hommik Poola jne.
Tallinnasse jõudes tervitas meid ilge tuul ja vihm,nii et kui ma bussist välja sain ja see mind tabas,siis ma mõtlesin et ohh eiii,,tahan tagasiiiiii...
Kokkuvõtteks ütlen,et jäime igati rahule,seltskond oli äge,giid koos bussijuhtudega olid viimasepeal,hotellid olid nii nagu nad olid aga saime magatud ja nälga ei jäänud.Teinekord kui peaks jälle Itaalia ette võtma,siis pigem valiks sellise vaikse Toscana või Rimini reisi kus on rohkem nagu seda audentset Itaaliat.Aga me ei kurda,me jäime rahule ja saime hunnik mälestusi!❤❤